Selekcia #1

BOOK


Originál: The Selection #1
Autor: Kiera Cass
Vydavateľstvo: CooBoo, 2014
Čítané v jazyku: EN

Hl. postavy: America
Vedl. postavy: princ Maxon, Aspen, Marlee, Celeste, May, Ashley, Kriss, Silvia, Anne, Lucy, Mary, Gavril, rodičia Americy, kráľovskí rodičia, dievčatá v súťaži
Hl. záporáci: rebeli

Žáner?
dystópia, YA

Obálka?
Absolútne prenádherná, hlavne kvôli tomu som to celé chcela 8D No ja mám doma anglickú verziu, ktorá sa líši od pôvodnej ružovým pozadím zrkadiel.

Strany?
327 strán deja + venovanie a poďakovanie

Filmové spracovanie?
Warner Bros. má filmové práva.

Má pokračovanie?
Pôvodne to bola trilógia s niekoľkými doplňujúcimi novelami, ale vonku je už aj 4. diel, ktorý je však o niekom inom, ale tiež z rovnakého prostredia.

O čo ide?
Pre 35 dievčat je Selekcia životnou šancou. Príležitosť uniknúť svojmu osudu, vstúpiť do okázalého sveta rób a drahých šperkov. Žiť v paláci a bojovať o srdce úžasného princa Maxona. Pre Americu Singer je to však nočná mora. Musí opustiť svoju lásku a odísť z domova. Po zoznámení s princom Maxonom postupne začne prehodnocovať všetky svoje doterajšie plány - a uvedomí si, že život, ktorý si vysnívala, bledne pri budúcnosti, na ktorú nikdy ani nepomyslela.

Humor?
Áno, našli sa vtipné situácie a dialógy.

Nuda?
Nie, čítanie som si užívala.

Láska?
Tak áno no... 8D

Akcia?
Útoky rebelov.

Napätie?
Občas.

Smrť?
Nie.

Koniec?
Zaujímavý, ale očakávaný.

Čo som čakala?
Bolo mi to jedno, hlavne nech mám tú krásnu obálku doma 8D

Čo som dostala?
Túto krásnu obálku som uvidela v roku 2013 a odvtedy som strašne chcela mať túto knihu doma. Bratranec mi nakoniec doniesol prvé 3 diely z Anglicka minulý rok, no ja som kvôli času, škole a lenivosti vrhnúť sa na EN knihu, odkladala čítanie. Knihu som však už dočítala a to za celkom krátky čas.
A hodnotím ju ako úžasnú!
Sprvu som mala pochybnosti či mi kniha má čo ponúknuť. Všetko sedelo na koncept voľakedajšej reality show "Příjmeš moji růži" alias "Nevesta pre milionára" a preto som mala obavy, či to nebude len nejaký trápny dievčenský románik. No bola som milo prekvapená, pretože celý čas čítania som bola chytená v príbehu. Politické pozadie a útoky rebelov sa mi páčili, no tu ich bolo najmenej z celej trilógie. Autorka sa skôr zameriavala na súťažiace, princa, city, vzťahy a hl. hrdinku. Chválim myšlienku vybrať nevestu z radov obyčajných poddaných a dobrovoľne. Veľa z dievčat mi bolo sympatických, no tie hlavné dostali priestor až neskôr.
Čo sa týka Americi, je to veľmi dobrá hrdinka, bola som s ňou plne spokojná, dokonca som ju občas aj ľutovala. Nebola to typická princeznička alebo tínedžerka. Niežeby vedela čo chce, samozrejme, ale zaujímavo sa vyrovnávala s neistotou a smútkom. Páči sa mi ako poňala súťaž, v ktorej ani nechcela byť a ako si užívala maličkosti ako jedlo a palác. Pre ňu to boli dôležité veci, nakoľko bola jedna z tých chudobných a preto sa vie aj obyčajný človek, ktorý nemá toho veľa, pozerať na situáciu jej očami a chápať to. Ani ja nie som milionár, takže keby som sa ocitla v krásnom paláci s luxusom, využila by som to ešte viac 8D
Princ Maxon mal svoje chyby, ale inak sa mi páčil. Nečakala som, že bude taký skromný, milý, obyčajný a nie namyslený. Aspen zase celkovo tiež nebol zlý, nevedela som či mu mám alebo nemám fandiť, tak postupne sa kryštalizoval a až neskôr som si vybrala favorita. Ten slávny ľúbostný trojuholník je extra viditeľný až na konci, kde sa to mierne zamotalo, čo sa mi veľmi nepáčilo, ale chápem jeho opodstatnenie.
Som veľmi rada, že som si knihu prečítala v angličtine. Napriek tomu, že som viacerým slovám nerozumela, vedela som sa orientovať v príbehu. A navyše ma vždy poteší, keď si môžem pripísať do svojho zoznamu ďalšiu anglickú knihu 8)
Ak váhate, tak za mňa určite palec nahor pre túto knihu. Má v sebe všetko dôležité a zaujímavé. Príbeh vás chytí a nepustí. Recenziu píšem s odstupom, knihu som čítala už mesiace dozadu, no musela som si hneď prečítať aj ďalšie 2 pokračovania, lebo som proste nevydržala 8D Knihu rozhodne odporúčam!


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek



E_V_E

Komentáre

  1. Wau, no mám u sebe první díl již asi 2 roky a pořád ne a ne to začít číst... Takže říkáš, že bych už měla? :D Když vidím tak kladnout recenzi, hned bych se do ní pustila... možná až se mi zmenší ta hromádka na nočním stolku. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. určite odporúčam :D ja som bola z toho celkom paf :P a doteraz mi to ostalo. a čítam to v angličtine. má to svoje kúzlo :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára