Nevidím, nepočujem, milujem

BOOK


Originál: Nevidím, nepočujem, milujem (slovenská tvorba)
Autor: Iva Kučerová
Vydavateľstvo: Motýľ, 2009
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Bia
Vedl. postavy: Lea, Juraj, Nina, Vica, Renata, rodičia

Žáner?
ženský román

Obálka?
Lákavá, jednoduchá.

Strany?
303 + obsah

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Nie. Autorka má vydané 4 samostatné ženské romány.

O čo ide?
Bia je mladá, príťažlivá, ale čo sa mužov týka, úplne nemožná. Lea je na tom podobne, až na tých chlapov, s tými to vie veľmi dobre. Dve ženy, jedna milujúca psy, knihy a domácu pohodu, druhá drahé šaty, párty až do rána a život v žiare reflektorov. Naozaj sú úplne odlišné alebo im vlastne ide obom o to isté? Opäť drzo, s humorom a nadhľadom o večnej mužsko-ženskej téme. Kniha vás zavedie do prostredia šoubiznisu, v ktorom muži nie sú až takí hrdinovia, ženy nevinné a láska je najťažšia zo všetkého.

Humor?
Vtipné situácie a dialógy medzi hrdinkami.

Nuda?
Nie, hltala som každé slovo.

Láska?
Bia je po rozchode, nehľadá nikoho, no muži si ju všímajú a tak sa do veľkej mieri riešia aj láska a vzťahy. Lea a ostatné ženy zase riešia skôr ulovenie boháča. 

Akcia?
Nie.

Napätie?
Nie.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Trošku taký narýchlo ukončený. Do 1 kapitoly je zahrnutých viacero dôležitých vyvrcholení.

Čo som čakala?
Predchádzajúca autorkina knižka Loviť alebo nebyť si ma úplne získala a preto som si okamžite vyhľadala a kúpila aj ostatné jej 3 knihy. Síce som sa k tejto dostala až niekedy po roku, no už teraz sa teším na ďalšiu.

Čo som dostala?
Kniha bola rovnako úžasná ako tá predchádzajúca, ak nie ešte lepšia. Autorka opisuje situácie zo života, dáva vám hrdinky, s ktorými sa viete stotožniť a pridá aj nejaký svoj cestovateľský zážitok.
Čerpá zo svojich skúseností, postrehov a ciest po svete, vie (ne)pekne opísať rozdielne reakcie mužov aj žien na vnímanie vzťahov a životných situácií a neprikrášlene opisuje "blavácky" život. Autorka pekne tlmočí svoje názory aj na špecifické skupiny a povahy ľudí.
Bia je vcelku obyčajná introvertka, ktorá sa po rozchode s chlapom, ktorého vlastne ani veľmi nemilovala, presťahuje do Bratislavy. Len tak. S kufrom a so psom odchádza od bohatých rodičov a chce byť samostatná. Náhodne sa zoznámi s Leou, ktorá jej pomôže s ubytovaním a napriek rozdielnym povahám sa z nich stanú priateľky. Bia je skôr uzavretá, ktorá by sa najradšej rozprávala len so psami a o TV hviezdach nemá ani šajnu. Lea je zo šoubiznisu, typická nákupná maniačka, ktorá vie o každom všetko. Bolo veľmi zaujímavé čítať konverzácie medzi týmito dvoma ženami, často boli veľmi vtipné. Autorka, na jednej strane, ukazuje svet na vyššej nohe, kde sú známi a bohatí ľudia a na druhej strane je Bia, ktorá sa tam dostala len náhodou.
Krásnou vsuvkou sú psíkovia. Bia chce byť psou psychologičkou a v BA si zarába venčením psov. Čudujem sa, koľko lenivých ľudí existuje. Navyše sa takto dozviete zaujímavé a pravdivé fakty ohľadom starania sa o psov, ktoré ste možno netušili a sú akéhosi odborného typu. Takisto sa potom veľa dozviete aj o ich majiteľoch.
Z čítania tejto knihy som mala skvelý pocit a štýl autorky mi krásne vyhovuje. Vnímam ju ako nejakú kamošku, čo mi rozpráva svoje príhody. Hrdinovia, ktorých tvorí, sú obyčajní ľudia, ktorých nájdete aj okolo seba, avšak sú pospájaní tak, aby ste si zobrali ponaučenie, s ktorými typmi ľudí sa radšej nezoznamovať. Autorka ma akokeby nútila poobzerať sa okolo seba a tiež do zrkadla, lebo jej hrdinky majú aj chyby, ktoré môžem mať aj ja. Nezhadzuje mužov a ženy, ale skôr ukazuje, aké typy existujú.
S knihou som viac než spokojná a odporúčam ju ďalej 8) Síce je skôr vypredaná, ale v menších kníhkupectvách ju ešte určite nájdete. Kúpu rozhodne nebudete ľutovať, je to kvalitný ženský román.

100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek



E_V_E

Komentáre