Tŕnistý bozk #3

BOOK


Originál: Splitterhetz #3 - Dornenkuss
Autor: Bettina Belitz
Vydavateľstvo: Fragment, 2014
Čítané v jazyku: SK


Hl. postavy: Ellie
Vedl. postavy: Colin, Paul, Tillmann, Gianna, Angelo
Hl. záporáci: Tessa

Žáner?
fantasy, sny

Obálka?
Jednoduchá, oceňujem malé detaily.

Strany?
576 strán + venovanie a poďakovanie

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Je to záver trilógie.

O čo ide?
Ellie na vlastnej koži pocítila žiadostivosť, zničujúcu silu a hrôzu číhajúcu vo svete môr - a predsa pretrváva jej láska ku Colinovi. Vyčerpaná a ubolená sa obáva, ale zároveň túži po dni, keď sa Colin vráti a pustia sa do boja proti Tesse. Takmer proti svojej vôli sa Ellie odovzdáva novému, slobodnému životu. Keď sa nečakane objaví spriaznená duša, má zrazu pocit, že odpovede na jej otázky sú na dosah. Čím hlbšie sa však ponára do tajomstiev môr, tým väčšie sú jej pochybnosti. Je jej láska dosť silná, aby odolala Colinovmu hladu?

Humor?
Málo.

Nuda?
Často sa dej nikam neposúval.

Láska?
Ellie + Colin = lúbime sa a sme ochotní pre seba zomrieť...

Akcia?
Párkrát v priebehu deja.

Napätie?
Občas.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Odhadla som ho.

Čo som čakala?
1. diel sa mi veľmi páčil, 2ka bola slabšia.

Čo som dostala?
Nočná mora, cambion, polovičná mora, sny, nevinná holka hodená do centra diania... všetko skvelé nápady, ktoré prilákajú obdivovateľa príbehov s fantasy obludami. Vždy ma veľmi zaujmú knihy zahraničných autorov, ktoré však nie sú americké. Hlavne s nemeckým autorkami mám dobré skúsenosti. Páči sa mi ich štýl vyjadrovania. Vždy ma zaujmú a dokážu prinútiť premýšľať a kalkulovať. Tak to bolo aj tu a preto som bola nadšená z 1. dielu tejto série. S pokračovaniami to už také ružové nebolo.
Kniha je hrubá, veľká, s malými písmenami a väčšinu času sa nič podstatné nedeje. Niekedy dobrý nápad nestačí na to, aby si udržal pozornosť čitateľa cez 500 strán. Keby toho bolo trochu menej, čítalo by sa to aspoň rýchlejšie.
Ellie má zvláštnu povahu. Strieda sa u nej charakter malej 16-ročnej s nejakou 25-ročnou. Niekedy asi nevie, čo presne chce od každého a čo všetko je v jej silách vyriešiť. Často je prirovnávaná k Belle z Twilight-u, ale ja ju vidím trochu inak. Mne bola od začiatku série sympatická, no chyby veru má a postupne ma začala nezaujímať. Bolo by vhodné na nej ešte pracovať a pridať trochu zdravého rozumu, lebo Colin veru nie je žiadna výhra. Ja na ňom nevidím nič extra. Kludne by mohol byť radšej typickým upírom. Nočné mory sú zaujímavé, ale trochu treba pracovať aj s charakterom postáv.
Škoda, že celá trilógia má len 1 hl. záporáka. Určite by sa dalo v rámci 500 strán v 1 knihe zohnať pár ďalších bad guys/girls, ktorí by rozvírili dej.
Celkovo sa mi zdá 3. diel najslabší z celej série. Odporúčam tým, ktorí si prečítali predošlé diely a chcú vedieť koniec série a tým, čo majú radi opisy pocitov a nový, neopozeraný nápad.

100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 2.5 z 5 hviezdičiek


 Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Fragment.


E_V_E

Komentáre