Mesačné slzy #2

BOOK


Originál: Splitterhetz #2 - Scherbenmond
Autor: Bettina Belitz
Vydavateľstvo: Fragment, 2013
Čítané v jazyku: SK


Hl. postavy: Ellie
Vedl. postavy: Colin, Paul, mama, Tillmann, Gianna
Hl. záporáci: Tessa

Žáner?
fantasy, sny

Obálka?
Jednoduchá, pekná.

Strany?
500 strán + venovanie a poďakovanie

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Je to trilógia.

O čo ide?
Ellie prežila krásne leto. Odhalila tajomný svet nočných môr a do jednej z nich sa zaľúbila - do Colina. S príchodom jesene však Colin zmizne. Ellie je osamelá a v noci ju mátajú zlé sny, po ktorých sa zobúdza rozrušená. Aby prišla na iné myšlienky, odíde k bratovi do Hamburgu. Paula však vôbec nespoznáva. Je vyčerpaný a naštvaný a zdá sa, že pred ňou niečo tají. Komu môže veriť? Nájde dosť odvahy, aby sa postavila vlastnému strachu? Ellie netuší, že starosť o Paula a láska ku Colinovi ju môžu zraniť hlbšie, ako ten najhorší sen.

Humor?
Málo, väčšinou dráma.

Nuda?
Začiatok sa mi páčil, ale potom ma to začalo skôr nudiť.

Láska?
Ellie hľadá Colina, sníva o ňom, myslí na neho... niečo na štýl Twilight systému.

Akcia?
Na konci.

Napätie?
Občas.

Smrť?
Nie.

Koniec?
Vyriešenie niektorých udalostí.

Čo som čakala?
1. diel sa mi veľmi páčil a na 2ku som sa tešila.

Čo som dostala?
Základným kameňom úrazu je, že kniha je veľká, hrubá a s malými písmenkami. Trvá večnosť, kým ju prečítate 8D
Mnoho čitateľov má problém so štýlom písania tejto nemeckej autorky. Ja nie. Mne sa veľmi páči. Autorka je iná. Mám pri nej taký dobrý vnútorný pocit. Aj relatívne nudné opisy ničoho a pocity hrdinky dokáže autorka opísať dostatočne, aby si udržala môj záujem. Na začiatku. Keď už cez 150 strán čítam o tom istom, tiež ma to prestane baviť. Bohužiaľ, tu platí: kvantita namiesto kvality. Kniha by mala byť aspoň o polovicu kratšia a hneď by sa to lepšie čítalo. Dokážem prečítať 500-stranové knihy, ale chcem, aby sa tam aj niečo podstatné dialo.
Začiatok sa veľmi dlho ťahal. Niekde v polovici knihy, v istom momente, u mňa nastal zlom, kde už som Ellie nechápala a knihu na dlhšie odložila. Niežeby ma to nebavilo, ale nebolo tam nič nové, žiadny Colin na začiatku, len Ellie a ešte Paul, ktorý sa ale choval veľmi divne. Nové postavy vítam, ale jeho správanie som si vysvetľovala po svojom a veľmi som špekulovala.
Ak sa vám páčil 1. diel, určite dajte 2ke šancu, autorkin štýl sa nezmenil, ale mne osobne tam chýbalo niečo nové, osviežujúce, nejaký What? moment, ktorý by ma postavil zo stoličky. Námet je originálny, opisy a postavy v pohode, ale dej trošku pokulháva na tvorivosti. Presnejšie - autorka si vytvorila svet detailne, ale podáva to čitateľovi s množstvom vedľajších nepodstatných udalostí, ktoré často zavadzajú.
V každom prípade, kniha má pozitíva a keď sa začítate, bude sa vám páčiť. Ja ju hodnotím ako priemernú, pretože polovicu času som sa pozerala po bielej stene, ale autorkin štýl písania ma naďalej baví. Keby trošku skrátila knihu a popracovala na príbehu, bolo by to určite o hviezdičku viac.


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 2.5 z 5 hviezdičiek


 Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Fragment.


E_V_E

Komentáre

  1. Tieto knihy ma kedysi zaujalo obalmi, ale ešte som hádam nenašla recenziu, ktorá by ju hodnotila lepšie. Myslím, že túto ságu vynechám...
    Inak, keby si mala záujem pozývam ťa na svoju prvú súťaž na blogu :) - http://all-dreams-are-real.blogspot.sk/2015/02/blogova-oslava-knizna-fotosutaz-o-knihy.html

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára