Blbá sázka o fajn kluka

BOOK


Originál: The Boyfriend Thief
Autor: Shana Norris
Vydavateľstvo: Alpress, 2012
Čítané v jazyku: CZ


Hl. postavy: Avery
Vedl. postavy: Zac, Molly, Ian
Hl. záporáci: Hannah, Elliott

Žáner?
dievčenský román

Obálka?
Skvelý nápis a fajn pozadie.

Strany?
232 strán

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Nie.

O čo ide?
Avery šetrí každou korunku, aby si splnila sen a mohla studovat medicínu. Proto souhlasí s podivnou sázkou - má své kamarádce přebrat kluka jménem Zac. Pokud se jí to podaří, dostane od ní šek na pět set dolaru. Zac je ovšem úplně jiný, je až příliš bezprostřední, nadto takový zmatkař, že vnese Avery do života nejen chaos, ale i něco víc.

Humor?
Vtipné postavy a občasné trápne situácie.

Nuda?
Občas.

Láska?
Zamilovanosť násťročných.

Akcia?
Nie.

Napätie?
Nie.

Smrť?
Nie.

Koniec?
Pekné zakončenie, ale očakávané.

Čo som čakala?
Na knihu som sa tešila už roky. Fakt roky. Keď som si prvýkrát prečítala tému, okamžite som knihu chcela čítať. Osud mi ju doprial až 2 roky po tom a preto som sa na ňu veľmi tešila, aj keď som si nedovolila mať priveľké očakávania.

Čo som dostala?
Nie som z knihy až tak paf, ako som chcela byť. Je to romantická kniha pre násťročné dievčatá a aj keď sa mi téma veľmi pozdávala, bola z toho cítiť taká americká filmová jednohubka.
Avery je veľmi svojská postava. Je to bifľoška, ktorá po odchode mamy od rodiny, musela prevziať úlohu tretieho rodiča a postarať sa o 2 chlapov a domácnosť. Ja sama viem, aké to je vypomáhať pri výchove mladšieho súrodenca a niekedy toľko zodpovednosti a povinností môže človeku prerásť cez hlavu a zvýšiť mu ego. Preto dokážem hl. hrdinku v tomto smere pochopiť a nezazlievam jej správanie. Je to logické vyústenie toľkej práce a povinností, čo si človek nedobrovoľne musí zobrať na plecia. Mne sa nepáčilo, ako sa hnala za svojím cieľom a pritom každého presviedčala, že ide hlavne o jej vzdelanie. Bola príliš ambiciózna a neužívala si život. Na to tam bol Zac, ktorý je presne ten typ postavy, čo vám oživí celý príbeh. Rovnako žiadostivá ako Avery bola aj Hannah a do tretice, ako otravný chrobák, aj Elliott. Molly bola zase super kamoška, ktorá v každom takomto dievčenskom príbehu proste musí byť. S postavami som v celku spokojná. Každá bola iná a dohromady tam boli všetky druhy pováh.
Bohužiaľ, autorka sa s nápadom až tak dobre nepohrala. Bol obyčajný, ničím neoživený a predvídateľný. Je jasné ako to dopadne. No celkom slušne sa autorka vyhrala s postavami na konci knihy. Ak už si niekto má uvedomiť, čo robí zle a čo dobre, tak práve tu to postavy zvládli dobre. Prišlo mi to také trochu teatrálne trápne 8D Ale príbeh inde smerovať ani nemohol.
Nachádza sa tu niekoľko smiešnych dialógov, monológov a zábavných situácií, no aj nejaké nešťastné uzlíčky nervov. Čítalo sa mi to dobre, väčšinu času som sa nenudila, malo to svoje svetlé stránky, ale nebolo to nič svetoborného. Ako 1-dielna jednohubka pre mladších je to však fajn čítanie.


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 3.5 z 5 hviezdičiek



E_V_E

Komentáre

  1. Knižku ale že vôbec nepoznám, no nevyzerá zle a má aj peknú obálku. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pěkná recenze. Ono už ten název knihy napovídá, že nepůjde o žádné náročné čtení. Jak jsem si tak přečetla Tvůj názor, tak musím říct, že by to asi nebylo to pravé ořechové pro mě.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sú tam také problémy mladších skombinované s hlbšou témou, ale skôr pre tinedžerov by som povedala.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára