Mesiac knihy #5

projekt od E_V_E

Téma: Svet okolo nás


30. 3. 2014 prechádzame na letný čas. Ovplyvňujú prírodné podmienky vaše čítanie? Čítavate na jar radšej vonku a lavičke, keď je pekne alebo si zaleziete s knihou do postele a krajinu len z okna obdivujete? Ako prekonáte únavu, čitateľský blok či nutné povinnosti, ktoré vám uberajú čas na čítanie?


Zmena času vždy vplýva na moje raňajšie vstávanie. Je to hrozné, lebo ešte 2 týždne po prehodení času stále rozmýšľam nad tým, koľko hodín by bolo teraz predtým 8D Ale na moje čítanie to vplyv asi nemá. Najradšej čítavam po večeroch, hlavne keď je doma ticho, každý spí alebo ma proste nevyrušuje a ak ma kniha chytí, som s ňou hore do rána. V poslednom čase sa mi stáva, že sa pri čítaní rýchlo unavím, zatvárajú sa mi oči a uprednostním potom vždy spánok. Toto ale u mňa nemá súvis s počasím. Mne je väčšinou jedno či pri čítaní knihy vonku prší, sneží alebo svieti slnko. Ak čítam, tak sa o iné nezaujímam. Niekedy sa síce naľakám blesku alebo musím manipulovať so žalúziami, lebo ma oslepuje slnko, ale všeobecne je mi jedno v akom počasí čítam. Zvyknem čítať aj cez deň, keď je doma ticho, ale musím mať na to taký voľný deň, brutálne dobrú knihu alebo víkend.



Nikdy som si neodsledovala, v ktorom ročnom období čítam viac. Cez letné prázdniny je predpoklad, žeby mal mať na knihy človek viac času, ale keď som bola na brigáde, tak mi na knihy veľa energie nezostávalo. V zime zase boli vždy ťažšie skúšky či testy a tiež som na knihy nemala vždy čas. Myslím, že taká jeseň - september/október - je u mňa čitateľsky najaktívnejším obdobím. Vtedy sa ešte len začína škola a končia sa prázdniny, takže som taká uvoľnenejšia a mám viac času. Väčšinou čítavam doma v izbe na posteli, ale keď je pekne a ideme k babke pri bazén, tak si beriem knihu aj na lehátko, prípadne na  nejaké kúpalisko. Ale moja izbička je taká TOP 8)
Posledného pol roka je to bohužiaľ s mojou náladou a stavom biedne, čo sa odrazilo aj na mojej blogovej a čitateľskej aktivite. Dá sa povedať, že mám také on/off stavy a čitateľský blok. Teraz mi navyše idú štátnice a ešte mi chýbajú nejaké skúšky a bakalárka, takže by som sa mala sústrediť na to. Všimnite si to spojenie "mala by som sa" 8D Snažím sa striedať nutné školské povinnosti so zábavou, aby som sa kompletne nezrútila a som teda teraz v takom stave "bude čo bude" alebo "mám v paži" 8D Inak to proste neide.

Čo sa týka rád na prekonanie čitateľského bloku, bola by som rada za nejaké tipy, lebo ja v tomto nevynikám. Keď ma pochytí pisateľská blogová mánia, tak som schopná celý deň sa venovať len blogom, ako aj po napísaní tohto článku idem okamžite očekovať všetky blogy, lebo som na ne teraz nemala čas. Väčšinu času však teraz venujem re-watchingu Gilmore Girls, kde mám na dopozeranie už len posledných pár dielov. Začala som teraz čítať Archiv, dúfam, že sa k tomu dnes ešte dostanem, ale zase nemám náladu na nič, len na spánok 8D Neviem či to zvaliť na ten blok, počasie, víkendovú únavu alebo proste lenivosť, ale v tomto momente som na seba hrdá, že som spísala aspoň tento článok a dúfam, že už sa nejako z tohto bloku dostanem a všetko bude v pohode. Ak aj nie teraz, tak v júni po štátniciach určite! 8)


Máte aj vy čitateľský/blogový blok? Ako to riešite?


Toto bol posledný článok do tohto projektu, dúfam, že sa vám páčil 8) 
Za chvíľu sa blíži 2. výročie tohto blogu, takže sa môžete tešiť aj na súťaž a na darčeky! 8)


E_V_E

Komentáre

  1. Já si myslím, že jednou za čas má takový blok každý. :-)
    Já jsem třeba v poslední době 3 měsíce nezveřejnila článek, až teď. Neměla jsem prostě čas, ale samozřejmě, že někdy za to mohla i lenost. Nejsi ovšem sama s tím, jak toho máš od školy hodně. Mě čeká zkouškové období a taky se to na mě všechno valí. :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite áno, len ma to tak vždy zamrzí, keď ani nestíham u iných prečítať 1 článok za týždeň a oni ich pritom majú 7 a viac 8D Ale zase musí prejsť zlé obdobie a bude potom lepšie 8)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára