Kroniky Narnie (#5): Dobrodružstvá lode Ranný pútnik

BOOK



Originál: The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader (#5)
Autor: C. S. Lewis
Vydavateľstvo: SLOVART, 2006
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Eustace, Edmund, Lusy, princ Kaspián
Vedl. postavy: Ričipíp, Drinián, posádka lode, Ramandu
Hl. záporáci: nie sú

Žáner?
fantasy - nadprirodzené schopnosti, bytosti

Obálka?
Krásna, moderná.

Strany?
238 strán deja + venovanie, obsah a mapa

Filmové spracovanie?
Áno.

Má pokračovanie?
Áno. "7 je Kroník Narnie, príbehov tisíc."

O čo ide?
Peter a Susan sú už na návrat do Narnie pristarí, a tak sa cez magický obraz dostávajú iba Edmund a Lucy. Nechtiac so sebou priberú aj veľmi nepríjemného bratanca Eustacea, ktorý sa však pobytom v Narnii zmení na nepoznanie. Podobne ako predtým Edmundovi, aj jemu hrozí smrteľné nebezpečenstvo... Kráľ Kaspián spolu s myšiakom Ričipípom sa vydávajú na dobrodružnú výpravu. Jej cieľom je nájsť sedem šľachticov, ktorých strýko Miraz poslal na smrť v diaľavách.

Humor?
Nachádzajú sa tam vtipné hlášky 8D

Nuda?
Dej prebieha striedavo na lodi aj na pevnine, preto som sa nenudila 8)

Láska?
Len súrodenecká.

Akcia?
Ani veľmi nie, je to skôr o odhaľovaní tajomstiev.

Napätie?
Akurát, keď sa Eustace premení na draka 8D Tá časť sa mi páčila.

Smrť?
Nie.

Koniec?
Happy-end.

Čo som čakala?
Najprv som čítala knihu až potom som videla film, preto som išla do čítania knihy s veľkým nadšením 8)

Čo som dostala?
Kniha má veľmi pekne prepracovaný dej, sú tam samé novinky, bytosti či situácie, ktoré by som ja v živote nevymyslela 8D Tie pre mňa "detsky" písané vety sú aj v tomto dieli, ale už som si na to zvykla 8D Nahrádza mi to skvelý dej. Nemám moc rada príbehy, kde sa len putuje niekam a nič sa nezažíva, ale Ranný pútnik má všeobecný cieľ a nikdy nevie, kde vykotví 8) preto som s putovaním nemala problém.
Veľmi som sa potešila, že sa tam znova priplietol princ Kaspián 8) ale chýbal mi tam veľký kráľ Peter, ktorého nahradili bratrancom Eustacom, ktorý mi nebol až tak sympatický. Je to typ namysleného decka. Samozrejme, Narnia ho zmenila 8D ale to už si musíte prečítať, že ako.
Kniha je doplnená o krásne obrázkové ilustrácie 8)


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 4 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre