Harry Potter (#7): Dary smrti

BOOK


Originál: Harry Potter and the Deathly Hallows (#7)
Autor: J. K. Rowling
Vydavateľstvo: IKAR, 2008
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Harry Potter
Vedl. postavy: Ron Weasley, Hermiona Grangerová, Ginny Weasleyová, Severus Snape, Draco Malfoy, Albus Dumbledore, Horace Slughorn, minister mágie Scrimgeour, Remus Lupin, Nymphadora Tonksová, Alastor Moody, Nevill Longbottom, Luna Lovegoodová, Hagrid, profesorka Trelawneyová, Minerva McGonagalová, Fred Weasley, George Weasley, Argus Filch, ...
Hl. záporáci: Voldemort, Bellatrix Lastrange, Lucius Malfoy, Narcissa Malfoyová, smrťožrúti

Žáner?
fantasy - čarodejníci

Obálka?
Detská, záhadná.

Strany?
615 strán deja + obsah a venovanie

Filmové spracovanie?
Áno, kniha je rozdelená na 2 filmy z roku 2010 a 2011.

Má pokračovanie?
Nie.

O čo ide?
Harry čaká na Privátnej ceste. Fénixov Rád prichádza, aby ho čo najbezpečnejšie presunul preč od Voldemorta a jeho pomocníkov. Ale čo bude Harry robiť potom? Ako môže splniť dôležitú a zdanlivo nemožnú úlohu, ktorú mu zanechal profesor Dumbledore? Okrem nich však musí čeliť pokušeniu, ktoré prenasledovalo čarodejníkov po niekoľko generácií. Dá sa zlákať túžbou po Daroch Smrti?
Harry bol poverený ťažkou, nebezpečnou a zdanlivo nesplnitelnou úlohou: nájsť a zničiť všetky zostávajúce Voldemortove horcruxy. Ešte nikdy sa necítil tak sám a ešte nikdy nemusel čeliť tak strašne vyzerajúcej budúcnosti. Ale Harry v sebe musí nájsť silu, aby splnil túto úlohu. Musí opustiť bezpečné a priateľské útočište a vydať sa bez strachu a váhania neúprosnú cestu, ktorá pred ním leží.
V poslednom, siedmom dieli série Harry Potter odhalí autorka tak dlho očakávané odpovede na mnoho nezodpovedaných otázok. Strhujúco napísaný príbeh, ktorý sa zamotá a zase rozmotá a ktorý Vás pohltí dychberúcou rýchlosťou deja len potvrdzuje, že autorka je skvelou rozprávačkou a že jej knihy budú ľudia čítať znovu a znovu.

Humor?
Na začiatku knihy.

Nuda?
Nie, vždy sa niečo dialo.

Láska?
Vykryštalizovanie vzťahu Rona a Hermiony.

Akcia?
Veľa sa bojuje aj uteká.

Napätie?
Harryho sny, rôzne úteky, boje, hádky.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Víťazstvo dobra nad zlom 8) ale s veľkými stratami 8(

Čo som čakala?
Strhujúci koniec Harry Potter-ovskej éry 8D s veľkým vyvrcholením. A autorka naznačovala aj to, že nechá zomrieť jedného z hlavných hrdinov, takže som sa aj bála prečítania 8D

Čo som dostala?
Nádherné zápletky, hroznú smrť mojich obľúbených postáv, veľké boje, tajomstvá, silný príbeh a konečne dačo medzi Ronom a Hermionou 8D
Kniha by sa mi veľmi lúbila aj keby som nebola Harryho veľký fanúšik 8P Mala dej, mala zápletky, dobrý úvod, stred aj vyvrcholenie. A každý, kto čítal predošlých 6 časti, hádam túto poslednú nevynechá 8D

100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre

  1. Potterovskou ságu jsem tenkrát dočítala spíš z nostalgie, ale jo... JE to dobře napsaný a filmy celkem ujdou. A možná si po času střihnu re-reading.
    Jen mě už berou poněkud jiný věci, no. :D
    Každopádně... koukám, že máte stejně příšernou obálku jako my. Mně se ta sedmá prostě nelíbí. :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som z obálok absolútne zhrozená! 8D Vôbec sa mi nelúbia, také sú divné, detské, mohli dačo lepšie vymyslieť už, keď to malo takú popularitu aj vo filmovom priemysle 8D
      Ja milujem HP ságu, to je moje detstvo 8P

      Odstrániť
  2. tuto knihu absolutne neuznavam...takto mi pokazit uplny koniec serie :( ...Milujem knihy HP, ale tuuuu poslednu neakceptujem,...!! vrazdi tam ako najata a z Dumbledora spravila.....nemozem to vyslovit kde napisat.....ale na moje prekvapenie film sa mi pacil co predstavuje uplny rozpor xD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. 8D tak áno, zabila mojich obľúbencov, za to som veľmi nadávala! ale príbeh rozobrala dobre a kniha sa mi páčila rovnako ako jej predchodkyne 8)
      film sa takisto podaril 8) len jediné čo sa mi nepáči sú vlasy Daniela Radcliffa 8D Najlepšie boli v 3ke, tak to mali dať aj do ostatných častí 8D

      Odstrániť

Zverejnenie komentára